miércoles, 23 de octubre de 2013

Activitats Interactives (Pràctica 3 22/10/2013)

En aquesta pràctica hem realitzat una busca d'eines per a crear material multimèdia per a utilitzar a la classe, amb la meva companya Neus Ferrer Gomila. També hem realitzat, emprant dues d'aquestes eines, tres activitats (i una guia didàctica) per a utilitzar a la classe amb els nostres futurs alumnes. El primer que hem fet ha estat crear un llistat amb les diferents eines per a crear activitats interactives. 

Adora: és una aplicació per a crear activitats. Les activitats que et permetcrear són galeríes, imatges, panoràmiques, crucigrames, sopes de lletra i fill the gap (completar els buits). 

Constructor: aquesta eina per crear continguts educatius digitals de manera senzilla i intuïtiva et permet configurar unes 50 activitat amb la incorporació d'elements multimèdia. A més amb la plataforma Moodle, pots integrar continguts realitzats a Constuctor. 

Cuadernia: és una eina de la Conselleria d'Educació de Castella-La Manxa. Es tracta d'una eina fàcil i funcional que permet crear de forma dinàmica i visual quaderns digitals que poden contenir informació i activitats multimèdia. Hi ha una versió online que et permet treballar mitjançant internet sense descarregar el programa. 

Educaplay: és una eina per a crear activitats educatives multimèdia, que poden ser usades amb els alumnes. Et permet crear activitats del tipus d'Adora (endevinalles, crucigrames, sopes de lletres, mapes, etc.). 

EXeLearning: ens permet crear activitats educatives de codi obert. És molt fàcil d'emprar i et permet crear un ventall molt ampli d'activitats. Per a utilitzar aquest recurs no és necessari tenir coneixements de programació. 

Hot Potatoes: aquesta aplicació serveix per a crear exercicis i posar-los a la disposició dels nostres alumnes. Es tracta d'un recull de sis eines per a crear activitats que després es poden penjar a Moodle per tal que sigui accessible a tots els alumnes.

Jigsawplanet: et permet crear puzzles d'una manera senzilla i ràpida. Només has de penjar una imatge del teu ordinador, posar la dificultat (nº de peces) i posar etiquetes. 

Ara analitzarem dues d'aquestes eines per a crear activitats interactives:

La primera eina que analitzarem és Educaplay.

a) Nom de l'eina: Educaplay.
c) Forma d'execució: web
d) Modalitat d'accés i distribució dels continguts creats: web
e) Descripció de les prestacions i utilitats de l'eina:

Per a crear un material educatiu en aquesta web, t'has d'enregistrar a la web i anar a l'apartat "Crear activitats" i elegir quin tipus d'activitat vols elaborar. Tot seguir hauràs de posar a quina edat va adreçada, quantes paraules vols afegir, el nom de l'activitat i una breu descripció. Les activitats que et permet realitzar són:

* Mapes interactius
* Exercicis de completar
* Diàleg
* D'ordenar lletres i paraules
* De relacionar
* Tests
* Presentacions
* Endevinalles
* Mots encreuats i sopes de lletres
* Dictats
* Videoquiz

f) Reflexió sobre les possibilitats i limitacions d'aquestes eines per a l'educació primària

Navegant per aquesta pàgina web hem vist com aquesta eina té moltes possibilitats per a despreés utilitzar-ho en l'educació primària.

Primerament, hem de dir que tots els recursos creats amb aquesta eina es poden integrar plataformes e-learning (tipus Moodle) i a més, permet introduir mitjançant codis embed les activitats que dissenyem al nostres blogs o altres pàgines web.

Una altra qüestió que ens agradaria destacar és que t'indica els intents i el temps que disposes per a dur a terme aquesta activitat. Per altra banda, trobem que és sensible a les majúscula i als accents. A més, ens crida l'atenció el fet que es puguin dissenyar activitats a partir d'imatges pròpies.

En definitiva, podem veure com ens trobem davant una plataforma en la xarxa que ens permet la creació d'activitats interactives multimèdia i educatives de diversos tipus de forma gratuïta, i que ens pot servir per a utliitzar-ho a classe amb els nostres alumnes, per a produir un augment de motivació en l'alumne, ja que utilitzar l'ordinador augmenta el seu interès. És una eina fàcil de manejar, per la qual cosa no cal tenir grans coneixements d'informàtica per a fer-ne un ús adient.

a) Nom de l'eina: Jigsawplanet
c) Forma d'execució: web
d) Modalitat d'accés i distribució dels continguts creats:

Es tracta d'una web gratuïta. Una vegada realitzada l'activitat la pots guardar i compartir amb Facebook, Twitter, Google +, per E-mail o penjar-ho a una pàgina web o blog mitjançant un codi embed, cosa que permet que els alumnes ho tinguin fàcilment accessible (i de manera immediata) a un blog de la classe.

e) Descripció de les prestacions i utilitats de l'eina: 

Com hem pogut observar aquesta web és una eina que ens permet crear trencaclosques mitjançant imatges que tinguis al teu ordinador.
El primer que has de fer és "clickar" a l'apartat de "Create". Quan ja has entrat has de seleccionar una imatge del teu arxiu de l'ordinador i posar el nom de l'activitat.  Tot seguit pots elegir el nombre de peces que tindrà el puzzle, per tant, la dificultat que tindrá el trencaclosques. També pots seleccionar el tipus de peça, que també influirà en la dificultat de l'activitat. Finalment, podem afegir algunes etiquetes i prèmer el botó "Create".

f) Reflexió sobre les posibilitats i limitacions d'aquestes eines per a l'educació primària

Trobem que aquesta és una bona eina per a crear trencaclosques lúdics i didàctics, per a dur a terme amb els alumnes d'educació primària. Una de les avantatges que podem veure d'aquesta eina és que no és necessari l'enregistrament i que es troba de forma gratuïta. Un altre punt a favor, és que permet a l'usuari elegir la dificultat, augmentant i disminuint les peces del trencaclosques a la pestanya superior que posa "Play as". També, com a ajuda pot posar la imatge de fons o una imatge fantasma. Al mateix temps, pot seleccionar d'ordenar (també desordenarles) les peces per a què no es posin una sobre l'altra
Pots posar la imatge de fons com a ajuda o una imatge fantasma.

En conclusió, aquesta eina et dóna totes les facilitats com a professor i també com a usuari/alumne. L'única cosa que trobem a faltar és que no et dóna l'opció d'escriure una descripció de l'activitat, on podriem posar l'objectiu de realitzar el trencaclosques.

GUIA DIDÀCTICA:

Hem decidit emprar Educaplay i Jigsawplanet com a softwares per a dissenyar activitats que ens serviran per a iniciar el nostre projecte de "Viaja con Nosotros", enfocat a la Gastronomia de diferents llocs.
El recurs que hem dissenyat és el següent:

La primera activitat:
Feu click aquí per a veure la primera activitat!

Segona activitat:
preview35 pieceTumbet

Tercera activitat:



Com a conclusió final, crec que aquesta pràctica m'ha permès aprendre aplicacions noves per a utlitzar a classe segons els continguts que voldrem donar. Hem pogut veure que mitjançant aplicacions gratuïtes es poden crear activitats d'una manera divertida i motivadora per als infants. Finalment, he de dir que cada vegada estic augmentant el meu coneixement en aplicacions multimèdia (com es pot veure en el meu Symballo acadèmic) per a realitzar activitats, i que cada vegada que anem ampliant els nostres coneixements sobre les eines a utilitzar a classe, ens convertim en professors millors preparats.

El meu Symbaloo acadèmic:







0 comentarios:

Publicar un comentario

TIC A L'AULA